Pogosta
VPRAŠANJA

Za vas smo zbrali odgovore na najpogosteje zastavljena vprašanja.

Pogosta
VPRAŠANJA

Za vas smo zbrali odgovore na najpogosteje zastavljena vprašanja.

Vprašanja in odgovori o
NAROČANJU NA PREGLED IN ZDRAVSTVENIH TEŽAVAH

Spodaj odgovarjamo na različna vprašanja o naročanju na zdravstvene preglede, razliko med prvim in kontrolnim pregledom, čakalnih dobah, možnostih hitrejšega dostopa do zdravstvene oskrbe ter težavah, povezanih z zdravstvenimi težavami, kot so naglušnost, šumenje v ušesih in omotica. Poiščite odgovore na vaša vprašanja in nasvete za lažje upravljanje s svojim zdravjem.

Brez veljavne napotnice se lahko naročite le na samoplačniški pregled. Rezervacija termina brez veljavne napotnice od vzpostavitve sistema eZdravje in s tem eNaročanje več ni možna, saj sistem deluje po principu sprotnega vpisovanja pacientovih podatkov v elektronsko čakalno knjigo – tako bo vaš želeni termin potrjen, ko se v sistem vpišejo nekateri vaši osebni podatki in podatki izdane eNapotnice.

Ne, sistem eZdravje in s tem eNaročanje ne dopušča naročanje na kontrolo. To je narejeno z razlogom, ker drugače bi se pacienti z veljavno napotnico kar po lastni presoji naročali na ORL kontrole ne glede na to, ali gre za isto težavo in je ORL kontrola upravičena ali gre za novo težavo in je potrebna nova napotnica za ORL prvi pregled, ali gre za pojav zdravstvenih težav potrebnih napotitve k drugim specialistom. Zaradi omenjenega se ne morate naročati na kontrolo mimo izvajalcev zdravstvenih storitev, ker to bi glede na nepoznavanje zdravstvenega sistema in glede na zahtevnost pacientov predstavljalo neobvladljiv kaos pri delu z bolniki! Za kontrolo pri nas je potrebno poklicati na 059/054-999 ali se osebno zglasiti v ambulanti v ordinacijskem času, medicinska sestra bo glede na zadnji izvid ORL obravnave pri nas preučila razlog za kontrolo in po potrebi konzultirala zdravnika kot odgovorno osebo, nato vam bo dodeljen datum kontrole (za kontrole, ki smo jih predvideli med našo zadnjo obravnavo skoraj ni čakalne dobe; za kontrole na željo bolnika pa je potrebno videti ali gre res za kontrolo ali gre za stanje s poslabšanjem, ki zahteva novo napotnico).

ORL kontrola je ponovna ORL obravnava pri nas, ki jo je planiral ORL specialist v GroMed d.o.o.; če imate napotnico za kontrolni ORL pregled in pri nas še niste bili, je napotnica za kontrolni pregled za nas napačna (zglasiti se morate v ustanovi, kjer ste opravili prvi ORL pregled); če ste pri nas že bili in je prišlo do spremembe zdravstvenega stanja po zaključenem zdravljenju pri nas, je napotnica za kontrolni pregled pri nas napačna (pridobiti morate napotnico za prvi ORL pregled). O tem naj bi bil osveščen napotni zdravnik in podlagi zapisanega v dveh uradnih dokumentih: Navodilo za uveljavljanje pravic do zdr. storitev z napotnico v obveznem zdravstvenem zavarovanju in Navodilo za obračun – vprašanja in odgovori, vse dejavnosti/1 (24/1) – Definicija prvih in kontrolnih (ponovnih) pregledov.

V primeru težav z eNaročanjem si preberite Navodila za uporabnike eNaročanja (datoteko eNarocanje-navodila-za-paciente_si-2017-03-31-final si lahko naložite na internetni strani eZdravja https://narocanje.ezdrav.si/ ) ali se obrnite na podporo uporabnikom preko Modrega telefona 080 24 45, izvajalci zdravstvenih storitev za takšno podporo nismo uradno pooblaščeni ali strokovno podkovani. Vsa navodila imate napisana na vašem potrdilu o izdani eNapotnici. Sami imamo pogodbo s pooblaščeno programsko hišo, kateri plačujemo za informacijsko podporo, da smo vidni na strežniku za eNaročanje. Zadnje obdobje eNaročanje za GroMed d.o.o. deluje.

Čakalno dobo lahko preverite na portalu: https://cakalnedobe.ezdrav.si/ (preverite lahko čakalne dobe za zdravstveno storitev in čakalne dobe za zdravstveno ustanovo). Če na tej strani izberete zdravstveno storitev otorinolaringološki pregled – prvi ali pregled v avdiovestibuloški ambulanti zaradi nagluušnosti – prvi ali pregled v avdiovestibuloški ambulanti zaradi tinitusa – prvi ali pregled v avdiovestibuloški ambulanti zaradi vrtoglavice – prvi ali neopredeljeni diagnostični testi in meritve in nato izberete stopnjo nujnosti redno ali hitro ali zelo hitro ter na konci izberete regijo vse regije ali gorenjska regija, nas boste lahko našli pod Gromed otorinolaringologija d.o.o.).

Tudi z namenom preprečevanja preskakovanja čakalnih vrst je država preko Ministrstva za zdravje in Nacionalnega inštituta za javno zdravje uvedla sistem eZdravje in si s tem omogočila lažji nadzor nad naročanjem pri izvajalcih zdravstvenih storitev. Z eNapotnico lahko pridete prej na vrsto le, če najdete pri kakšnem drugem izvajalcu krajšo čakalno dobo ali če ste napoteni k nam z napotnico hitrejše stopnje nujnosti, drugače pa vas kot samoplačnika po predhodnem dogovoru pri nas lahko obravnavamo prej kot v tednu dni.

Izvajalci zdravstvenih storitev svetujemo obvezen vpis podatka o kontaktni telefonski številki ali o kontaktni elektronski pošti, ki na eNapotnici ni obvezen in to nam onemogoča obveščanje pacientov o morebitnih izrednih razmerah (npr. sprememba termina zaradi nepredvidljivih dogodkov,…). Pošiljanje obvestil po navadni pošti pa je smiselno le, če pride do sprememb več dni pred planirano obravnavo, kar pogosto ni uporabno.

Večinoma naglušnosti ne opazimo takoj, saj se pojavi postopno. Običajno prej opazijo naglušnost družinski člani in prijatelji, kot pa sama naglušna oseba. Ti se pogosto zavejo, kako slabo so slišali, šele po prejemu slušnega aparata in obžalujejo, da se za pripomoček niso odločili že prej.

Tinitus je strokovno poimenovanje za šumenje, piskanje, ropotanje in druge zvoke v enem ali obeh ušesih. Gre za pogosto bolezensko stanje, ki je za bolnika zelo moteče, na srečo pa se v veliki večini primerov za njim ne skriva kakšna resnejša bolezen. Pri večini tinitus mine sam od sebe, žal pa je pri nekaterih bolj trdovraten in lahko traja mesece ali leta.

Vrtoglavica je stanje, pri katerem ima človek občutek, da se okolica in predmeti v njej gibajo okrog njega ali pa se on sam giba okrog predmetov. Traja lahko nekaj sekund, nekaj minut, nekaj ur ali celo nekaj dni. Vzroki zanjo so različni, največkrat pa gre za prehodne motnje v centru za ravnotežje.

Za dodatna vprašanja smo na voljo preko e-pošte

Svetovanje po e-pošti ali telefonu

Po telefonu ali e-pošti žal ne svetujemo, ne opravljamo diagnostike in ne načrtujemo zdravljenja. Možni so pregledi z napotnico ali samoplačniško – odločitev glede tega pa prepuščamo posamezniku. Za informacijo glede naročanja z napotnico se obrnite na medicinsko sestro s klicem na telefon 059 054 999 v ordinacijskem času. Hvala za razumevanje.